Och nu jagar jag morgonen längs avenyer

image57

En fin sak med att ha kylskåpspoesi hemma är att folk ibland bildar små meningar på ens kylskåp i förbifarten. Imorse hittade jag denna tillsammans med en håkanbild. Fint.

Nu ska jag in till stan och möta upp några vänner och så ska vi ut i natten. Men det blir nog inte så sent eftersom att mitt flyg går så himla tidigt imorgon. Ha en underbar kväll!

Peace

Tänk att få vara en körsbärsblomma, nyutslagen och fulländad

image54  image53 
Det är läskigt hur fort tiden går när det är vår. Clara och Sebastian från Paris har varit och hälsat på och jag har inte hunnit blogga alls. På torsdag åker jag till underbara Köpenhamn och senare till Malmö så det blir ett litet blogguppehåll till, haha. Men jag ska fota en himlans massa där, I promise. Nu ska jag ut och njuta av vårsolen och förhoppningsvis bli lite brun också, innan jag ska fortsätta plugga.

Peace

Sweep up the pieces and watch them swirl

image41 image43
image44 image45

På onsdag åker jag till Köpenhamn och några dagar senare vidare till Malmö. Jag älskar Köpenhamn. Fin stad och fina människor. Och danska låter så roligt, alla låter så glada. Men jag förstår inte danska alls, utan får prata engelska istället.

Peace


Morning glory


image37 image38

Jag har verkligen ingen inspiration alls just nu. Skolan tar för mycket tid och all tid jag inte pluggar på försöker jag tillbringa med vänner, så det blir väldigt lite tid över för sömn och annat nu. Men jag tänkte att jag postar lite gamla foton under tiden istället som togs när jag var fjorton femton kanske. Då fotade jag hela tiden, hade med mig kameran i väskan och kunde ta hur mycket bilder som helst varje dag. Kameran var uråldrig och jätteseg men åh vad jag älskade den ändå. Jag brukade skriva poesi också, ofta bara några få textrader till varje fotoserie för att frösöka fånga känslan jag hade när jag fotade. Det är det jag vill försöka hitta tillbaka till nu.

De här bilderna tog jag en aprilmorgon då jag hade varit ute hela natten och precis kommit hem. Klockan var runt sju åtta och det var så himla fint ljus. jag tror jag publicerade dem på sockerdricka, i en ny kategori jag kallade morning glory.

Peace

Creatures of the night on a highway of hope

image35

Idag fyller jag år. Arton. Jag har precis haft middag hemma hos mig med sushi och tårta och nu ska vi in till stan. Lite tråkig bild ovan, men jag saknar inspiration. Det är mest plugg plugg och plugg som tar upp mina tankar för tillfället. Men ha en bra tisdag people!

Peace

And we'll collect the moments one by one, I guess that's how the feature's done

image32

Ikväll har jag fikat på mitt stammiscafé mellan tvåtusentre och tvåtusenfem. Jag har inte varit där på flera år nu men det känns fortfarande som att komma hem när man är där. Det finns så många minnen och så mycket nostalgi. Hårspray och chaite, popluggar och poppojkar. Ibland saknar jag den tiden lite, och ibland vill jag bara glömma. För allt var antingen underbart eller nattsvart då. Det fanns inga mellanting.

Peace

We fall in love by accident, a heavenly coincidence

Adam Green - Friends of Mine

image31

image30

Bilder senaste New Yorkresan. Vi var över Norge, på morgonen, och man kunde se fjällen. Fint tycker jag. Idag har jag varit i stan och jobbat med min uppsats som ska in nästnästa vecka. Sjukt lång ska den vara också, men så hemskt är det inte eftersom att jag har valt ett ämne jag gillar.

Peace

And but for the sky there are no fences facing

image17

image18

Lite bilder från lovet. Jag var i New York över påskhelgen men när jag kom hem stod påskriset kvar och  ett litet påskägg väntade på mig. Gulligt. Lovet har iallafall varit nice. Tog det rätt lugnt efter jag kom hem, men i lördags var det fest/middag hos Cicci och Sabina vilket var sjukt kul. Annars har jag mest fikat och varit med vänner.

Peace

Bienvenido

image15 image16

Har bytt blogg. Bloggade tidigare från heartbeats.webblogg.se men tröttnade på namnet och ville bara byta helt enkelt. Så välkommen hit. Typ. Vill ni besöka min gamla blogg hittar ni den här.

Peace

RSS 2.0